یکی از لازمه‌های بهبود وضعیت اجتماعی شهر یزد، ایجاد فضای سالم برای اقشار آسیب‌دیده و آسیب‌پذیر شهر یزد از جمله کودکان کار و خیابان است. در این راستا لازم است ابتدا این افراد شناسائی و به روش‌های مختلف مورد حمایت قرار بگیرند. برگزاری پروژه‌های با اثرگذاری کوتاه‌مدت و بلندمدت کمک شایانی به این امر خواهد کرد. همچنین با اجرای فعالیت‌های اجتماعی در این زمینه می‌توان از آسیب‌های اجتماعی پیش رو پیشگیری کرد.

مؤسسه خیریه حضرت جوادالائمه (ع) باتوجه‌به تجربه خوبی که در حوزه فعالیت‌های آموزشی دارد در این راستا پروژة توسعه‌ای برای این قشر از جامعه شهر یزد اجرا می‌کند که می‌توان به طرح ساخت یک مجتمع آموزشی، مهارتی، تربیتی برای کودکان کار، کودکان خیابان و کودکان بازمانده از تحصیل و ارتقای سطح سوادآموزشی و اجتماعی آنان اشاره کرد.

 فعالیت‌های زیر برخی از اقدامات انجام شده توسط مؤسسه خیریه حضرت جوادالائمه (ع) است تا بتوانیم گامی در جهت تحصیل کودکان کمتر برخوردار یزدی برداریم: 

1.     برگزاری جلسات متعدد با استانداری، اداره کل آموزش پرورش، سازمان نوسازی مدارس و... جهت هماهنگی‌های اجرا و انجام پروژه

2.      دریافت 3 قطعه زمین به متراژ کلی حدودا 11.000 متر مربع از اداره آموزش و پرورش ناحیه 1

3.     پرداخت بخشی از شهریه دانش‌آموزی و دانشجویی، توزیع بسته‌های لوازم‌التحریر در آستانه بازگشایی مدارس، بورسیه دانش‌آموزان

4.     تهیه و توزیع لوازم‌التحریر و کفش موردنیاز تعدادی از دانش‌آموزان واجد شرایط 

5.     بورسیه دائمی 63 دانش‌آموز واجد شرایط

6.     کمک به طرح رافع ایتام دانش‌آموزی 

7.     رسیدگی به امور دانش‌آموزان و دانشجویان محروم جامعه

8.     تأمین وسایل کمک‌آموزشی افراد مستعد و کم‌بضاعت

9.     تأمین وام تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان مستعد

10.  ایجاد خوابگاه، اردوگاه و سایر نیازهای جنبی آموزشی

11.  اجرای مسافرت‌های زیارتی و سیاحتی برای دانش‌آموزان و دانشجویان

12.  رسیدگی به امور پزشکی و مشاوره تحصیلی دانش‌آموزان

13.  مناسب‌سازی فضای آموزشی خانواده محرومین

در حال حاضر نیز مشغول مذاکره با خیرین متعدد هستیم تا بتوانیم با حمایت و همراهی خیرین محترم، اجرای این امر خداپسندانه را با بهترین امکانات ممکن برای قشر کمتر برخوردار به انجام برسانیم.