به گزارش روابط عمومی موسسه خیریه فرهنگی حضرت جوادالائمه (ع) در نخستین برنامه این هفته، نشست مشترک هسته راهبردی و شورای رابطین روابط عمومی مؤسسات و مدارس جوادالائمه (ع) برگزار شد. در این نشست، اعضا و رابطین روابط عمومی ضمن تبریک این هفته، به بیان دیدگاهها و تجربیات خود درباره نقش و اهمیت روابط عمومی در مجموعههای آموزشی پرداختند. همچنین فعالیتها و برنامههای شاخص حوزه روابط عمومی در سال گذشته تشریح و گزارشی از اقدامات انجامشده در زمینه اطلاعرسانی، تولید محتوا، پوشش رسانهای برنامهها و تعامل مؤثر با مخاطبان ارائه شد.
در ادامه جلسه، بر اهمیت همافزایی، خلاقیت، برنامهریزی هدفمند و بهرهگیری از ظرفیتهای رسانهای در ارتقای فعالیتهای روابط عمومی تأکید شد.
در پایان این نشست، از پوستر ویژه هفته ارتباطات و روابط عمومی رونمایی شد و مهندس غلامعلی سفید، مدیرعامل مجتمع آموزشی مؤسسات جوادالائمه (ع)، از فعالان و رابطین روابط عمومی مؤسسات تقدیر کرد.
در ادامه برنامههای هفته ارتباطات و روابط عمومی، مدیرعامل موسسه خیریه فرهنگی حضرت جوادالائمه (ع) و جمعی فعالان حوزه ارتباطات از روزنامه «پیمان»؛ نخستین روزنامه ثبتشده استان یزد، بازدید کردند. در این بازدید درباره روند فعالیتها، تجربههای رسانهای و نقش مطبوعات در آگاهیبخشی اجتماعی گفتوگو شد.
همچنین دو دانشآموز خبرنگار از مدارس حضرت جوادالائمه (ع) در این بازدید حضور داشتند و ضمن کسب تجربه در فضای رسانهای، پرسشهای خود را درباره حوزه خبرنگاری و فعالیتهای مطبوعاتی مطرح کردند.
از دیگر برنامههای این هفته، گفتوگو و نشست با خبرگزاری دانشجویی ایسنا بود که در آن پیرامون موضوعات روز آموزشی و فرهنگی از جمله آموزش آنلاین، مدرسه طبیعت و «میثاق مشترک» مجتمع جوادالائمه (ع) که به عنوان سند راهبردی مجتمع شناخته میشود گفتوگو انجام شد.
نشست هماندیشی مدیران و رابطین روابط عمومی مدارس و مؤسسات حضرت جوادالائمه (ع) از دیگر برنامه های هفته ارتباطات و روابط عمومی بود.
در این نشست، مجید جوادیانزاده، مدرس دانشگاه، با موضوع «روابط عمومی در زیستبوم آموزش» به ایراد سخنرانی پرداخت و بر نقش مؤثر و راهبردی روابط عمومی در فرآیندهای آموزشی، فرهنگی و تربیتی تأکید کرد.
همچنین از کتاب «سرمایه رسانهای» نوشته داود پاکطینت رونمایی شد. عباس ملازینلی در این مراسم به معرفی و بررسی محتوای این کتاب پرداخته و درباره اهمیت سرمایه رسانهای و نقش آن در ارتقای فعالیتهای ارتباطی و رسانهای توضیحاتی ارائه کرد.
27 اردیبهشت تا 2 خرداد هفته ارتباطات و روابط عمومی است که امسال برای دومین سال پیاپی در موسسه جوادالائمه با شعار ارتباط موثر برگزار شد.